Delta med din EU-finansierade satsning!

Är du stolt över ditt projekt eller företagssatsning och vill visa det för andra? Vi vill gärna att du är med i kampanjen Mitt Europa!

Med hjälp av er projektägare och företagare hoppas vi kunna visa på en bredd av EU-finansierade satsningar med aktiviteter i hela landet. Kampanjen kommer att pågå 5-13 maj med olika typer av aktiviteter med era satsningar som utgångspunkt.

Hur anmäler jag mig?

Du gör din intresseanmälan via anmälningsformuläret senast den 16 mars 2018.

Här hittar du anmälningsformuläret.

Du får en bekräftelse av oss när vi har tagit emot din intresseanmälan och din aktivitet har blivit godkänd.

Vad innebär kampanjen?

Stödmottagarna är kärnan i kampanjen. Med er hjälp vill vi lyfta fram och visa hur EU:s investeringar används och gör nytta lokalt. Du som deltagare får möjligheten att visa omvärlden din satsning och dela resultaten med en bredare publik.

Ditt projekt eller företagssatsning kommer att få uppmärksamhet, både på lokal och nationell nivå, och ingår i kampanjens gemensamma information.

Vad kan man arrangera?

Det är fritt fram att arrangera den typ av aktivitet som passar ditt projekt eller företagssatsning, så länge aktiviteten riktar sig till allmänheten. Det kan handla om att anordna öppet hus och visa runt i lokaler och verksamhet, men det kan lika gärna vara ett specialarrangemang som har anknytning till er verksamhet och som visar vad ni gör. Här kan du se bilder från några av de aktiviteter som hölls 2017.

Vilka projekt eller företagssatsningar kan delta?

Alla projekt eller företagssatsningar som har fått EU-finansiering genom regionala strukturfondsprogrammen, Leader, Interreg, socialfondsprogrammet, landsbygdsprogrammet och havs- och fiskeriprogrammet är välkomna att delta. Har du deltagit i Mitt Europa tidigare så är du självklart välkommen att delta igen.

Hur kommer projektet/företagssatsningen att synas?

Samtliga deltagande projekt eller företagssatsningar kommer att presenteras på webbplatsen eufonder.se, dels med en kort presentation och länkar, och dels på en karta där projektens olika aktiviteter markeras.

Även Europeiska kommissionens webbplats innehåller information om kampanjen.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vi planerar också flera olika kommunikationsinsatser:

  • Pressmeddelanden på regional och nationell nivå
  • Spridning i de förvaltande myndigheternas sociala medier så som Facebook och Twitter
  • Information på Mitt Europas egen Facebooksida
  • Med mera

När genomförs Mitt Europa?

Kampanjen pågår 5-13 maj 2018. De projekt eller företagssatsningar som deltar väljer själva vilken eller vilka av dessa dagar som de arrangerar sina aktiviteter. För vissa kanske det passar att ha en aktivitet under en vardag, för andra passar det bättre att genomföra det hela under någon av helgerna.