Mitt Europa

2019 deltog Sverige för tredje gången i den EU-gemensamma informationskampanjen Mitt Europa. Tillsammans visade vi hur EU:s investeringar används och gör nytta lokalt.

Personer i bakgrunden med text över Vi är med i mitt europa.

Mellan 4 maj till 12 maj deltog Sverige i informationskampanjen Mitt Europa. Syftet med kampanjen är att ge möjlighet till EU-finansierade projekt och företagssatsaningar att öppna upp sina dörrar för att ge allmänheten möjlighet att upptäcka och lära sig mer om hur EU-pengar gör nytta i samhället.

Över 150 projekt, från Jokkmokk till Malmö, visade då upp sin verksamhet på olika sätt. Det hölls öppet hus, seminarier, mässor, tävlingar, tipspromenader och mycket mer.

Se vilka projekt som öppnade sina dörrar under Mitt Europa-veckan 2019.

Logotyp för kampanjen Mitt Europa

Vi som arrangerar kampanjen, i samarbete med Europeiska kommissionen, är Tillväxtverket, Jordbruksverket, Svenska ESF-rådet, Leader Sverige och Interregprogrammen.